"Mindig váltani az élet ritmusát. Tudatosan és figyelmesen cserélni munkát, pihenést, koplalást és bőséget, józanságot és mámort, igen, még gondot és örömet is; tudatosan felállni az élet terített asztala mellől, mikor legjobban esik a bőség, tudatosan bekapcsolni gondokat és feladatokat, melyeknek nevelő erejük van." - Márai Sándor

Harmadik közös völgyünkre készülődtünk július 29. vasárnap, amikor az ikrek keresztelője és Etus születésnapja is volt. Vendégek voltak nálunk egész nap, mi meg mint a mérgezett egér rohangásztunk ki-be a házban és egy-egy lopott percben pakoltunk egy kicsit. Este 7 körül el is indultunk, épp mikor vihar közeledett felénk. Este 10 környékén meg is érkeztünk Kapolcsra, gyors sátorállítás következett, majd rohantunk le a faluba inni egy jó fröccsöt és átszellemülni.

Panorama 3.JPG

Hétfő délelőttöt a TársasjátékVölgyben töltöttük és jókat játszottunk. Délután pedig a Blue Spot Café udvarban művelődtünk Ír kultúrából. Láttunk és hallgattunk ír táncot és zenét, este pedig a LochNesz kelta folk-punk zenét játszó banda szórakoztatta a közönséget.
Kedden túrázni mentünk a közeli kékre. Bejártuk Szentbékkálla Badacsonytördemic szakaszt, így gazdagodtam +24 km-el! :) Visszatérve Kapolcsra meghallgattuk még Gryllus Dániel, Halmos Béla, Ferenczi György és a Rackajam előadásában Pál apostol leveleit. Este pihenés képen pedig a Budafolk Band-et hallgattuk a Palya-udvarban egy óriási babzsákból, amiben párszor el is szundítottunk. :)
Badacsonytördemic - Nagyvázsony 095.JPGSzerdán újra társasjátékozással kezdtünk, mondhatni szokás szerint. Délben átvándoroltunk a Palya-udvarba, ahol együtt zenélhettünk különböző érdekes hangszereken az Ethnosound egyik tagjával. Itt még este meghallgattuk Palya Bea és Szokolay Dongó Balázs duókoncertjét. Ezen a napon jártunk a Kapolcsi Hobo Klubban is és meghallgattunk egy Hobológiát a Vadászat történetéről, majd este visszamentünk és a Vadászat koncerten tomboltunk. Ez utóbbi kettő között pedig meghallgattuk még Mandel Róbert tekerőlant koncertjét a katolikus templomban és nap közben belehallgattunk még a 40 éves Galaktika előadásba is, ami a magazin történetéről szólt.
Csütörtökön reggel kivételesen nem játszani mentünk, hanem izgatottan és kíváncsisággal telve a "Bót"hoz mentünk a Fő térre. Kirándulni mentünk Tóth G. Péterrel a Kapolcsi útilapok című könyv szerzőjével és Szabó Csabával, aki kapolcsi születésű, így az archív fotók és lokális legendák gyűjtője. Mi a 6. túrán vettünk részt és főként a falusi szokásokról, vígasságokról, borászathoz kapcsolódó szokásokról és az evangélikus templomról volt szó. Sétáltunk együtt vagy két és fél órát a parízerpöndörítő melegben, de ez senkit sem zavart. Ez a két figura olyan lelkesedéssel és beleéléssel mesélt nekünk, hogy akár napokig is hallgattuk volna szívesen. A könyvet mindenkinek ajánlani tudom, aki egy kicsit is közel érzi magához ezt a vidéket. Délután az Élő Víz Pincében (egyrészt a meleg elől menekülve) megnéztük a Tűzszekerek című filmet, majd beszélgettünk is róla. Biztosan sokan láttátok már, de aki még nem annak csak azt tudom mondani, hogy érdemes! Este pedig Harcsa Veronika Quartettre lazulhattunk szintén babzsákokban.Badacsonytördemic - Nagyvázsony 066.JPG
Pénteken újra kékezni mentünk, így csak egy óránk volt reggel játszani a TársasjátékVölgyben, de nem bántuk, az is valami! Délután 1kor meg is érkeztünk Szentbékkállára, hogy folytassuk a kéket Nagyvázsonyig és újra gazdagodjak +22 km-el. Na ez a meleg parízerpöndörítő a köbön volt... Csorgott rólunk a veríték, de mentünk és csodáltuk a gyönyörű tájat, aminek párja nincs a világon! Este már egy kicsit siettünk a készülődéssel, mert egy múlt évben megismert zenekar játszott a Kobuci kertben 8-tól és ez nem más, mint a fantasztikus Söndörgő zenekar volt. Magyar és szerb népzenét játszanak, igazán ritumusos, táncolni való zene. Szintén ajánlom! :)
Szombaton délelőtt végre megint játszhattunk, ki is próbáltunk jópárat. Összesen a héten 10-15 társasjátékot. Ez után háromig pihengettünk amolyan szombat módjára, majd a Márta István, Palya Bea és Blue sPot Akusztikba hallgattunk bele. Innen a katolikus templomba mentünk Hang- és Humoroskola előadásra melyet Dr. Pap János akusztikai professzor tartott Viktor Borgeról a zongora komédiásáról. Igaz, hogy templomban voltunk és eleinte mindenki illedelmesen viselkedett és csak kicsit kuncogott, de ezt nem lehetett volna végig bírni.

Badacsonytördemic - Nagyvázsony 033.JPG

Mind az előadásmód, mind a téma és a vetített filmrészletek olyan poénokat tartalmaztak, hogy torkunk szakadtából voltunk "kénytelenek" nevetni. (Ismétlem önmagam, de muszáj. Ajánlom mindenkinek, hogy keressen Borgera Youtube-on és élvezze! Angol tudás kötelező!!! ) A templomban maradva egy sokkal komolyabb koncertet hallgattunk meg a Parafónia Zenekartól. Ebben a zenekarban a Zene Mindenkié Egyesület értelmileg sérült fiataljai zenélnek. Csodálatos koncertet adtak! Ezt követően az evangélikus templomba vándoroltunk át, ahol Éli Nóra színművésznő előadásában meghallgattuk a Menedék című színdarabot. Amellett, hogy az előadás is nagyon tetszett, külön érdekessége volt, hogy a színpadként megjelenített konyhában az előadás alatt készült franciasalátát a műsor végén közösen elfogyasztottunk :). Estére pedig a Kaláka Versudvarba mentünk át, ahol a Rackajam és Ferenczi György zenélt.
Vasárnap hírt kaptam anyutól, hogy nővéremmel éppen felénk tartanak, hogy az utolsó völgyes napot együtt töltsük. Így mi délelőtt csak egy rövid előadásra ültünk be a Berger Károly barlangról. Itt található hazánk legnagyobb barlangi tava. Ezt a tavat először megpillantó Horváth Sándor beszámolóját hallgathattuk meg. Még vásároztunk és ebédeltünk egy kicsit, majd Karesszel mi "elrohantunk" vért adni, hogy megmentsünk 3-3 életet. Majd a csapat újra a Palya-udvarban állt össze, ahol babzsákokon heverészve Fazekas Gergely Hol a klasszikus zene? című előadását hallgattuk meg, majd Ölveti Mátyás és barátja cselló és zongora koncertjét.

Badacsonytördemic - Nagyvázsony 054.JPG

Ennek úgy 5, fél 6ra lett vége, amikor is már el lehetett hozni a fél áron megvásárolt babzsákfoteleket. Mi is beneveztünk egyre a hét folyamán, így a hátsó ülést megtöltve bepréseltük új bútorunkat és indultunk haza.
Állandó programokon is részt vettünk, mint "Az múltnak emlékei ... lájkolva valának!" című kiállításon, továbbá meglátogattuk a kovácsműhely múzeumot, Mozaik(on) kiállítást, Nagy utazás című kiállítást a kastély padlásán és a pincében pedig a kádár kiállítást tekintettük meg a hét folyamán.
Úgy vélem, hogy egy nagyon esemény-, élmény- és érzelemdús hetet tudhatunk a magunkénak, amiért köszönet minden támogatónak és szervezőnek, önkéntesnek és völgymunkásnak. Nélkületek az én imádott Völgyem nem jöhetett volna létre! Köszönöm! Ja, és ígérem ha megnyerem a lottó ötöst akkor lesz egy/kettő/három... önellátó Völgy, mint régen! :) (Azt hiszem már csak lottóznom kellene... :D )

További képek: itt.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.