Bringázz a munkába

2010.06.06. 23:11

"Az élet olyan mint a biciklizés. Nem lehet egyensúlyban tartani, ha egy helyben áll." - Linda Brakeall

 

Az utóbbi időben rákaptam a bringázásra, és ezt a jó szokást mindenkinek csak ajánlani tudom - a saját magatok, és mások érdekében is. Azzal, hogy biciklivel jársz  munkába, suliba rengeteg időt, pénzt és idegeskedést spórolhatsz meg magadnak. Mindeközben egészséges mozgást végzel, és a környezetet is kíméled. Rengeteg tévhit van a biciklizéssel kapcsolatban. Itt van néhány a kamba.hu oldalról:

  • A kerékpárosok kisebb károsanyag-koncentrációt lélegeznek be az alacsonyabban és a forgalom közepén elhelyezkedő gépkocsivezetőknél.
  • Elegáns ruhában is lehet bringázni, akár anélkül is, hogy megizzadnál.
  • Forgalomban, vagy rossz időben is lehet biztonságosan, és kellemesen tekerni.
  • Ha odafigyelsz, akkor a bringádat sem fogják ellopni.

Ha pedig elkezdesz rendszeresen munkába, vagy suliba is biciklivel járni, akkor regisztrálj a fenti oldalon, és azt is nyomon követheted, hogy eddig mi minden jó dolog történt veled a kezdetek óta. Nálam ebben a pillanaban azt mutatja, hogy 238 kg CO2 kibocsátástól mentettem meg a Földet, elégettem 22.894 kalóriát, és egyúttal megspóroltam 26.775 Ft benzinpénzt is. Mindemellett sokkal jobb a közérzetem amikor reggel frissen állok neki a munkának, egészségesebben élek, és nem kell minden nap kétszer a dugóban idegeskednem. Az én esetemben kb fél óra bringával bejutni a munkahelyre, ami egy perccel sem  több mint autóval. Szerintem mindenki próbálja ki párszor milyen korán reggel bringával kezdeni a napot!

Az utóbbi időben Hildával itthon is sokat csavarogtunk kétkeréken. A napokban elmentünk a közeli Sodrihoz is, ahol az egész táj gyönyörű vörösbe borult a pipacsoktól. Persze autóval is meg lehet nézni ilyen, és ehhez hasonló dolgokat, de biztos vagyok benne, hogy így sokkal nagyobb élményt nyújt az embernek.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://amrasura.blog.hu/api/trackback/id/tr822222257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása