Miért utálom a Volánt?

2010.07.11. 10:15

"- Ne ácsorogj itt ilyen ügyefogyottan - tette hozzá.
- Idegesítő... Elhatároztad, hogy elmégy. Hát menj."

- Antoine de Saint-Exupéry


Hogy miért is utálom a híres nevezetes Volánt? Mert sikerült tönkretennie egy túrámat, és még arra sem hajlandóak, hogy foglalkozzanak a hibájukkal.

Vasárnap Hildával és a vízilovakkal túrázni indultunk. A Cserhátban viszont lehetetlen a tömegközlekedés annak köszönhetően, hogy a MÁV-ot sikerrel teszik tönkre a nyomvonalak bezárásával, a Volán pedig lehetetlen menetrenddel "dolgozik". Rengeteg időt töltöttem el a logisztikázással, hogy kitaláljuk hogyan jussunk vissza az autóhoz a nap végén. A buszjáratok sok helyen olyanok, hogy a legkorábbi busz hajnalban, a legutolsó pedig kora délután megy, és természetesen közte szinte semmi. A kedvenc útvonalam a Felsőpetény és Becske közötti 25 kilométeres táv. Legkorábban 12:22-re lehet átérni. Ehhez viszont 7:03-kor kell indulni, és a röpke 5-6 óra alatt meg is érkezik a busz, miközben megcsodálhatjuk a gyönyörű Vácot és Balassagyarmatot is :-O.

Ezekkel az akadályokkal még sikerült megküzdenem, és a rengeteg tervezés után kiválasztottam azt, hogy reggel lemegyünk Galgagutára, és 8:53-kor a Galgaguta, földműves szövetkezet megállóból indulunk Becskére. Onnan túrázunk egyet a kéken Alsópetényig, majd vissza busszal az autóhoz.

Biztosra akartunk menni, mert a következő busz már csak délután fél ötkor megy(?). Oda is mentünk fél órával a busz indulása előtt és vártunk... és vártunk... és vártunk. Amikor már gyanús volt, hogy már ott kellene lennie a busznak, akkor hazatelefonáltam, hogy nézzék meg a hivatalos menetrendet, hogy biztos nem néztem-e el. Megnézték, és mondták, hogy elvileg jönnie kellene. Gondoltuk biztos késik. Utaztunk már Volánnal, nem lepett volna meg az sem ha egy órát késik. Viszont amikor még egy órával később sem volt sehol a busz, akkor gondoltam megkérdezem a Volánt is, hogy mi a helyzet a busszal. Mivel nincs egy központi hely, ahol értelmesen válaszolni tudnának az összes Volán járatról, ezért végig kellett hívnom a Nógrád Volántól a Heves Volánig mindent. Itt legalább segítőkészek voltak, de ők is csak annyit tudtak mondani, hogy elvileg jönnie kellene a busznak...

Elég mérges lettem, mivel elúszni látszott az aznapi túrázás. Vártunk két órát, de busz még csak a közelben sem járt. A blökik persze be voltak sózva, mert ők is túrázni szerettek volna. Amikor látták, hogy én is ideges vagyok, akkor még ők is próbálták oldani a feszültséget. A közelben lévő egyik helyi erőt megkérdeztem, hogy mit tud a buszról. Utána kérdezett a rokonaitól és azt a "megnyugtató" választ adta, hogy ott bizony soha nem jár az említett busz. A falu másik végén van egy másik megálló, oda még bejön, de ide már nem jön tovább a busz. Azt hittem felrobbanok...

Tudtuk, hogy a két kutyával semmi esélyünk stoppolni, de azért egy keveset próbálkoztunk azzal is. Természetesen, ahogy mi is sejtettük nem állt meg senki. Mivel már 11 körül járt az idő, ezért beláttuk, hogy még ha valami csoda folytán fel is venne minket valaki, akkor már a visszafelé jövő buszt nem érnénk el. Ha egyáltalán létezik olyan... Ezek után én már nem hiszek semmilyen Volán menetrendnek! Összeszedtük magunkat, és hazavezettem. A kutyák persze semmit sem értettek, mi pedig csak csöndben ültünk a kocsiban.

Hazaérve már nem volt semmihez kedvem, de másnap kicsit lenyugodva írtam egy teljesen korrekt levelet a Volánnak. Nem akartam én semmilyen kártérítést, csak annyi kérésem volt feléjük, hogy módosítsák a menetrendjüket, vagy valóban közlekedjen ott is busz. Egy hét elteltével sem voltak képesek arra, hogy megköszönjék az észrevételemet, és utánanézzenek a hibának. Írtam a fórumukba is egy panaszt, de azt sem méltatták válaszra. Ezt követően szerintem érthető, hogy miért utálom ezt a szerencsétlen, sz@r céget, amit Volánnak hívnak! Azért legalább annyi jó dolog is történt velünk, hogy készítettünk egy szép képet a buszmegállóban, amikor még jó volt a kedvünk...

A bejegyzés trackback címe:

https://amrasura.blog.hu/api/trackback/id/tr662232519

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása