Kincskeresés

2011.06.12. 14:35

"Amit mi megszokottnak tartunk, az valójában egy újabb lehetőséget, egy újabb kalandot hordoz. És mégsem vesszük észre, hogy minden áldott nap más, mint a többi. A mai napon valahol kincs vár rád. Meglehet, hogy egy röpkén átsuhanó mosoly az." - Paulo Coelho

 

A GPS-ek terjedésével új szórakozás indult hódító útjának szerte a világon - a geocaching. Aki esetleg nem tudná miről van szó, azoknak nagy vonalakban annyit, hogy ez a modern kor kincskereső játéka.  Mivel új dolgokat már nem nagyon tud felfedezni a hétköznapi ember, ezért magának kell elkészíteni azokat. A lényege, hogy egyesek elrejtenek apró ládákat szerte a világon mindenféle apró meglepetéssel, és a koordinátáit, vagy az ahhoz vezető rejtvényt megadják az interneten. Ha valaki megtalál egy ilyen ládát, akkor különösebben nem nyer semmit, viszont maga a keresés nagyon izgalmas tud lenni. A megtalálás pedig magában hordozza a sikerélményt is. Sokszor a ládákat már eléggé "kifosztott" állapotban lehet megtalálni, de néha hasznos kis aprósággal gazdagodik az ember. Annyi szabály van mindössze, hogy ha kiveszel egy tárgyat, akkor annak helyére tegyél be valami hasonló értékű másikat. Azért tud ilyen sikeres lenni ez a hobbi, mert mindenki számára ingyenesen elérhető és nagyon szórakoztató tud lenni. Sok embert egyszerűen nem lehet rávenni, hogy kimozduljon, túrázzon de ennek segítségével máris kedvet kap az egészhez.
 

Korábban én is idegenkedtem attól, hogy bármiféle elektronikus kütyü segítségével túrázzak. Viszont az új céges telefonommal már minden adott volt ennek kipróbálására... és végül beleharaptam a tiltott almába :). Egyből rákattantam és rájöttem, hogy ez nem zárja ki a korábbi túrázásokat, bringázásokat, hanem egyszerűen kiegészíti azokat. Mivel mindenhol vannak ilyen ládák, ezért szinte minden túra során közbe lehet iktatni egy-egy ilyen kis kitérőt. Sőt, mivel a városokban is vannak, így egy rövid délutáni programként is kiváló.

Az utóbbi időben pedig a maradék szabadidőmet én is nagyon szívesen töltöm geoládázással. Legtöbbet túrázás közben vagy haverokkal bringázással egybekötve találtam. A legérdekesebb találatom eddig egy portugál utazó érme volt, ami már bejárta fél Európát és én is hozzájárultam, hogy még jobban megismerhesse kis kontinensünket :). Ezeknek az utazó érméknek (geocoin) és bogaraknak (travel bug) mindig van valami egyedi céljuk és a megtalálóknak ebben a feladatukban kell segíteni őket. Van amelyik körbe akarja utazni a Földet, van amelyik minden fővárosba el akar jutni és még számtalan más céllal lehetnek. Akit érdekel hol jár az "én" érmém az itt tudja nyomon követni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://amrasura.blog.hu/api/trackback/id/tr143018879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása