Vereckei-hágó

2010.03.27. 12:45

„A távollét szerelmesek közt úgy hat, mint a szél a tűzre: a kis szerelmet eloltja, a nagyot tűzvésszé növeli.” - Füst Milán

Újabb egy hét várakozás után újra Szürte felé vettem az irányt, és szerencsére már a határátlépés sem tudott újat mutatni. A szálláson hárommal többen voltunk, mert Szidit is meglátogatták erdélyi barátai. Szombatra közös programként úgy döntöttünk, hogy végre megnézzük a Vereckei-hágót. Már nagyon kíváncsi voltam erre a jelentős történelmi helyre.

„Ősidők óta használt út. 895-ben a honfoglaló magyarok többsége a Vereckei-hágón keresztül érkezett a Kárpát-medencébe. 1241-ben a mongol-tatár fősereg itt tört be Magyarországra. Az első világháború idején, 1914-ben az osztrák–magyar csapatok súlyos harcokat vívtak a hágónál az orosz cári csapatokkal. A második világháború idején szintén súlyos harcok voltak a hágó környékén (az Árpád-vonal völgyzáraihoz tartozó erődítmények ma is láthatóak). 1980-tól az országút elkerüli a Vereckei-hágót.” (forrás Wikipedia)

Sajnos az időjárás is ellenünk volt, mert végig szürke felhők alatt haladtunk, és nem sok esély mutatkozott, hogy eső nélkül megússzuk. Hilda már korábban is volt errefelé, de akkor a táblák hiánya miatt nem sikerült megtalálniuk a hágóhoz vezető utat. Szerencsére most legalább ezen az akadályon túljutottunk, és a sok szerpentin végén felértünk az emlékműhöz. Az idő viszont tényleg elég rossz volt, így rövid nézelődés után a túra le lett fújva. Egy keveset azért még mászkáltam a környező erdőben, aztán én is visszamentem az autóhoz. A táj egyébként tényleg nagyon szép volt, de a köd miatt nem sok mindent lehetett látni. A hágó maga egyáltalán nem az a fajta szűk átjáró, ami általában az emberek képzeletében él - ez inkább egy szép lankás nyereg a Kárpátok oldalában.

Visszafelé Munkács határában megnéztünk még egy függőhidat is, amiből itt elég sokat lehet látni. Sajnos azonban az alattunk folydogáló Latorca borzasztóan tele van szemetelve. A folyó mindkét partján vastag sávban halmozódik fel a szemét. Elég elszomorító látvány volt, de estére mi is készültünk egy kis visszavágóval :).

További képek itt.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.