Húsvét

2010.04.04. 00:00

"Én az Atyától jöttem, eljöttem a világba; de most elhagyom a világot, és az Atyához megyek." János evangéliuma 16,28


"A húsvét a keresztények legfontosabb ünnepe, de a tavaszvárás, a tavasz eljövetelének ünnepe is, amelyet március vagy április hónapban (a Hold állásának megfelelően) tartanak. A Biblia szerint Jézus – pénteki keresztre feszítése után – a harmadik napon, vasárnap feltámadt. Helyettesítő áldozatával megváltotta minden ember bűnét, feltámadásával pedig győzelmet aratott a halál felett. Az eredetileg zsidó ünnep (héber nyelven pészah) az egyiptomi fogságból való szabadulás ünnepe volt. A húsvét egybeesik a tavaszi napéjegyenlőség idején tartott termékenységi ünnepekkel is, amelynek elemei a feltámadás, az újjászületés." /Wikipedia/

Az Úr 2010. évében a húsvét április 4-5. napja volt (bizonyosfajta ünnepet is jelentett számunkra ez a nap, mert előtte 40 napig böjtöltünk - nem a megszokott módon, hanem úgy, hogy a "legfontosabb" ételt vontuk meg magunktól: az édességet...). Továbbá ez volt életem első húsvéti ünnepe, amit Karesszal és családjával töltöttem. Mivel nem lakunk egymáshoz éppen közel, ezért úgy döntöttünk, hogy a húsvét vasárnapot Komáromban töltöttük, mivel én szerettem volna elmenni a gyülekezetembe és úrvacsorát venni. Karesz is elkísért és végig aktív tag volt, nagyon örültem, hogy ezt az időt is vele tölthettem és annak is örülök, hogy vállalta értem ezt az "áldozatot" . :) Inka is velünk tartott erre a hétvégére és bebizonyította, hogy ő a világ legeslegjobb cinkostársa. Nagyon jól viselkedett és arról is bizonyságot tett, hogy Maya nénitől jó nevelést kapott.

Hétfőn a reggelt nagymamáméknál kezdtük, mivel nagypapám kijelentette, hogy ő már túl öreg ahhoz, hogy eljöjjön hozzánk locsolni, ezért ha szeretném, hogy meglocsoljanak menjek én hozzá... Laza az öreg! :) Miután mamiéknál degeszre ettük magunkat, elindultunk Csepelre. Itt a kedves rokonok kreatív locsolkodási eszközökkel várták a lányokat. Régi parfümös spriccelős dologgal, olajozó kanna és kicsike kerámia kannával, így élvezet volt a locsolás! :)

Szóval a húsvét hagyományűzően evéssel, ivással és locsolással telt. Várjuk a következőt! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://amrasura.blog.hu/api/trackback/id/tr842111522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása